Saturday, June 25, 2011

SALE...speaking of the devil

What so great about S.A.L.E? haha..Anyway semua orang suka sale termasukla aku. Membeli time sale memang indah, lagi2 bila kau dapat baju yang dah lama kau aim..memang mantap perasaan tue. Kalau boleh semua bende nak grabkan biar penuh satu almari sebab mata tak tahan tgk benda yang comel2 tu. But in the end kau bukannya pakai pun, so memang bazir duitla even kau beli time sale. So, cara aku mengurangkan "pembelian" ketika sale ialah :

a) Aku tutup mata ngan kain hitam then bawak tongkat (wakakaka..memang angan2 aku je la kan)

b)Aku buat list. Aku buat memo benda apa yang aku perlu bukan aku nak. Beza yer anak2 dua benda nie. Contohnye macam nie, aku perlu kasut tapi at the same time aku nak beg. So aku dahulukan benda yang aku perlu which is kasut. Takkanla nak berkaki ayam pulak nanti kan.hahaha

c)Aku buat survey dulu. Aku round2 usha tgk mane yang ok. Then kalau aku rase worth it aku beli.

So tu la tips aku kalau aku g shopping. Tapi kadang2 aku bukannya ikut sgt. Yelah, dah tengok barang cantik-cantik mana nak tahan. Maklumla orang perempuan. Hahaha

Till then, toodles :)

p/s : entry kali ini memang macam useless sikit. Aku saje jer buat sebab blog aku dah bersawang. hehehe. Maaf kalau ader yang terase.

No comments:

Post a Comment