Wednesday, November 2, 2011

muka kilang

Assamualaikum kawan2 :D

Lama siut aku tak update blog. Al-maklumla buzy. Eceeeeh, padahal membuta je keje aku. Hahaha. Muka kilang? Apa bende tu weey? Ini la statement yang kawan2 selalu pakai untuk budak2 perempuan yang amik course engineering. Bongok kan? Agakla. Tapi macam kelakar pun ada. Seriously, first time aku masuk kilang memang mencanak gakla aku. Gler pegrak ngan machines, tools, pendek kata aku zero knowledge la pasal bende ni semua. Macam2 bende bongok la aku buat. Tapi, kita manusia kan belajar dari kesilapan. Poyo seh ayat! Nasib la rakan2 sekeliling banyak membantu. Kalau ikut saiz badan aku nie, memang tak mampu rasenya aku nak handle sorang2. Semua barang dalam kilang tu besi kot. Memang berat gler! Kalau kau rasa2 nak kurus, meh datang kilang UTEM. Sehari turun lima kilo. Tak ya susah2 pergi slim world. Save duit ptptn kau. Hahaha. Btw, kilang tu takde aircond-takde kipas, takde kerusi, berdirila kau tujuh jam kat situ. Sanggup? Belagak siut =_=. Hahaha.

Masuk kilang wajib pakai but. Kasut tu sangat besar dan berat. Terasa macam model MCdonald la wey. Hehe. Balik rumah merangkak. Why? Tumit sakit, tapak kasut keras. Sebelum buat projek kena exercise. Lompat bintang. Kau ingat budak tadika je yang buat lompat bintang, kat sini pun ada la. Meh la join. Hehe. So far, aku enjoy la buat projek ini semua walaupun kadang terasa macam tuuttt sikit. Memang penat tapi berbaloi bler projek kau menjadi. Perasaan dier macam kau tido sepanjang hari.Eceeh. HAHA.

Till then, toodles :D

p/s : Entry kali ni macam rempit sikit eh? Kata engineer, kena la ganas2 sikit. Hahahha. Entry ini memang macam sampah sikit, sebab aku stress study STATICS.

No comments:

Post a Comment